ريهام حجاج فاشلة.. هاشتاج يجتاح تويتر لهذا السبب
ريهام حجاج فاشلة .. هاشتاج يجتاح تويتر لهذا السبب

ريهام حجاج فاشلة.. هاشتاج يجتاح تويتر لهذا السبب

2020-02-18T12:19:28+02:00
2020-02-18T13:30:32+02:00
Gaza Timeبانوراما
nour ahmed18 فبراير 2020

اجتاح هاشتاج ريهام حجاج فاشلة تويتر خلال الساعات القليلة الماضية، حيث أثار ضجة واسعة وسط المصريين عبر منصات السوشيال ميديا وتغريدات النشطاء في موقع تويتر.

وقام عدد من الرواد بنشر هاشتاج ريهام حجاج فاشلة حيث تفاعل جزء كبير من الجمهور مع الهاشتاج، في حين سأل آخرون عن سبب تعميمه عبر منصات السوشيال في هذا الوقت دون مبرر.

ولمح بعض رواد وسائل التواصل الاجتماعي إلى أن ريهام حجاج حاولت تجديد الخلافات مع زميلتها النجمة ياسمين عبد العزيز، من خلال إطلاق هاشتاج “ياسمين عبد العزيز فاشلة”، لكن الأمر انعكس عليها وتصدرت “تريند”.

وكان من بين التعليقات على الهاشتاج: “ريهام حجاج ممثله فاشله ودى تبقى فاشله ازاى؟ دى تنجح وتبقى سوبر ستار عافيه”، “صاحب الهاش: ايه ده ريهام حجاج فنانه ناجحه وشكلها هتغطي عليا .. اروح بقا اعمل هااش واقلل منها واقول عليها فاشله”.

ريهام حجاج فاشلة.. هاشتاج يجتاح تويتر لهذا السبب

وكتب أحد النشطاء على هاشتاج ريهام حجاج فاشله: “هي النسوان جرالها ايه يجدعان؟!! انا مش قادر اتخيل ان القرمين دول بيتخانقوا ع الكائن اللي ملوش وصف دا”، فيما كتب آخر: “الدوله العميقه: لحظو حضرتكو اننا  بننزل بشكوش ونطلع بريهام عشان المواطن ميملش مننا  مش احسن متقعدو تقرفونا بتريندات ثوره وجوكر واتريبل اتش وحجات فاضيه”.

وعلق آخر، “خالص تقديرى للى بيدير وبيوجه الراى العام المصرى ع السوشيال ميديا..اقسم بالله انت معلم واحنا منك بنتعلم.. اشغل والهى واخرج من زينه واحمد عز لبنت الجيران وشاكوش وخش ف ريهام وارجع لرانيا يوسف ..احنا نستاهل اقسم بالله”.

وغرد أحد النشطاء: “لما الحوت دا يبقى فاشل امال انتوا تبقوا ايه؟!”، فيما غردت أخرى: “انا مش داخلة اشتم ف ريهام بس سواء ياسمين او ريهام عيب اللي بتعملوه ف بعض علشان راجل ايا كان ياريت تحلوا مشاكلكوا بعيد عن السوشيال ميديا واللي بتعملوه مش بيقلل غير منكم انتوا الاتنين”.

رابط مختصر
nour ahmed

صحافية فلسطينية منذ 10 اعوام، حاصلة على عدة جوائز في كتابة واعداد التقارير الصحافية، أعمل بشكل حر حالياً.

اترك تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *


شروط التعليق :

عدم الإساءة للكاتب أو للأشخاص أو للمقدسات أو مهاجمة الأديان أو الذات الالهية. والابتعاد عن التحريض الطائفي والعنصري والشتائم.

You cannot copy content of this page